ΕΟΤ - Καλημέρα! vs Turkish Airlines - Η Τουρκία είναι έτοιμη / Globally yours

Το καλοκαιράκι φτάνει με βήμα ταχύ και όπως κάθε χρόνο βγήκαμε και εμείς να διαφημίσουμε τα καλούδια μας στα media του κόσμου για να προσελκύσουμε πελατεία στο μαγαζάκι μας.

Ιδού λοιπόν η νέα διαφημιστική εκστρατεία του "ΕΟΤ" ... Σε όλο της το μεγαλείο...

 "Kalimera"

"Kalimera - Business"

"Kalimera - City break"

 "Kalimera - Culture"

 "Kalimera - Diving"
 
Θλίβομαι που το λέω αλλά ακόμα κι αν δεν ξοδεύτηκαν ιδιαίτερα χρήματα για το σχεδιασμό της καμπάνιας (thank God!), ακόμα κι αν η Τζοκόντα χαμογελάει (ακόμα) στη μουσική του Μάνου Χατζιδάκι, ακόμα κι αν δείχνουμε πανέμορφα θαλασσινά τοπία και τουριστικές επιλογές που κυμαίνονται ανάμεσα στην αρχαία κληρονομιά  και τη σύγχρονη πολυτέλεια ... η νέα διαφημιστική καμπάνια της χώρας μας -δυστυχώς- δεν ξεφεύγει από τον κουβά της ανέμπνευστης μετριότητας και συνεχίζει να αναμασά για ακόμα μία φορά το κλισέ "Λίγο κρασί, λίγο θάλασσα και τ' αγόρι μου".

"Kalimera - Luxury Athens"

"Kalimera - Nautical"

 "Kalimera - Sea side"

"Kalimera - Spa"

 "Kalimera - Touring"

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, μας κοτσάρει και ένα "Kalimera!"  (Τι; Το ίδιο λέει  και η "Εμπορική Τράπεζα"; Ε, και; Τι έγινε; Μια καλημέρα είναι αυτή ... πες την κι ας πεσει χάμο ...) σαν το κερασάκι στην τούρτα! 

Λες και ο άμοιρος τουρίστας που θα μας επισκεφτεί (λέμε τώρα...) έχει μεγαλύτερη καούρα να μάθει πως λένε το guten tag, το good morning, το bonjour, το buongiorno και το buenos días στο Ελάντα από το πόσα λεφτά θα χαλάσει (αν έρθει) σε μία χώρα που από τη μία βρίσκεται στο έλεος του 12θεου με τους απανωτούς φόρους να έχουν κάνει τη ζωή πανάκριβη (έχετε δει πόσο πάει η ντομάτα τώρα τελευταία;) και από την άλλη κατηγορείται διεθνώς για το ότι κατοικείται απο ψεύτες, κλέφτες, φοροφυγάδες και καιροσκόπους καλοπερασάκηδες.

Μα καλά! Ήθελα να 'ξερα από τι επιτροπές παιρνούν όλες αυτές οι διαφημιστικές προτάσεις που είναι όλες τόσο μα τόοοοσο ίδιες; Δεν έχουν βαρεθεί να μασάνε την ίδια τσίχλα τόσα χρόνια;;; Και καλά να την μασούν οι ίδιοι ... πάει κι έρχεται. Μα να την προσφέρουν κι όλας ασταμάτητα και να αναρωτιούνται γιατί κανείς δεν τη δέχεται; Πάρτε το χαμπάρι κύριοι!!! Η τσίχλα έχασε πια τη γεύση της! Από super juicy "Big Bubble" έχει γίνει σκέτο λάστιχο πια ...φτύστε την επιτέλους!!!

Στο μεταξύ, το παραδίπλα μαγαζάκι (λέγε με γείτονα Τουρκία) δείχνει τα καλογυαλισμένα δόντια του χρόνο με το χρόνο όλο και πιο επιθετικά (και πολύ καλά κάνει άλλωστε). Μόνο και μόνο αν κρίνει κανείς απο τη φετινή καμπάνια των διεθνών αερογραμμών "Turkish Airlines" καταλαβαίνει κανείς ότι "Θέλει μαγκιά για ν' αρνηθείς της σιγουριάς τα κυβικά" όπως λέει και η αγαπημένη Ευσταθία, να σκεφτείς λίγο πιο δημιουργικά και να παίξεις και λίγο με την εικόνα σου και την κληρονομιά σου χωρίς να προσβάλεις ούτε τον εαυτό σου, ούτε τους υπηκόους σου, ούτε τους επισκέπτες σου.

"Η Τουρκία είναι έτοιμη - Europe-Asia"

"Η Τουρκία είναι έτοιμη - Όρος Nemrout"

"Η Τουρκία είναι έτοιμη - Καππαδοκία"

 "Η Τουρκία είναι έτοιμη - Μονοπάτια"

Κάνοντας έξυπνα λογοπαίγνια σε συνδυασμό με τις φωτογραφίες του τουριστικού κάλους της χώρας, η καμπάνια αυτή καταφέρνει να πετύχει αυτό που θα έπρεπε να επιχειρούμε κι εμείς τόσα χρόνια. Να δίνει μια μοντέρνα πνοή στις κλασικές ομορφιές της χώρας, να επικοινωνεί έξυπνα το μήνυμά της και εντέλει να πείθει. Τα νούμερα θα το δείξουν σύντομα αν και δε χρειάζεται να περιμένουμε για να τα μάθουμε. Αρκεί να σηκώνουμε το κεφάλι μας που και που προς τον ουρανό και να μετράμε τα γεμάτα αεροπλάνα που θα προσγειώνονται δίπλα μας ...

Τέλος, να αναφέρω επίσης ότι εκτός από την παραπάνω καμπάνια (και για να μας δώσει το χαριστικό χτύπημα) η "Turkish Airlines" παίζει ταυτόχρονα και στο ταμπλό του "Globally yours", επιδεικνύοντας κύρος, δυναμική παρουσία και διεθνές glamour. Μέχρι και τον Kevin Costner επιστράτευσε για αυτό το σκοπό. Και μην ακούω ξιπασμούς του στυλ "τι να μας κλάσει ο Kevin ... ποιος τον θυμάται κι αυτόν και τους λύκους του" γιατί όλοι μας ξέρουμε τι τα κάνει η αλεπού αυτά που δε φτάνει ...

 "Globally yours"

"Globally yours - Feel like a star (Kevin Costner)"

 "Globally yours - Feel like a star (Kevin Costner)"

Δυστυχώς με αυτά τα μυαλά που κουβαλάμε, η μόνη μας ελπίδα να πατήσει πόδι τουρίστα -ειδικά φέτος- στη χώρα μας είναι το Opa μας στη Eurovision ... Γιώργο σε παρακαλούμε όλοι να βάλεις τα δυνατά σου ... όχι για την Ελλάδα ... για τον φουκαριάρη τον τουρισμό της ...

3 σχόλια:

Lida είπε...

δυστυχως για την χωρα μας, εχεις απολυτο δικιο. Δεν φταιει μονο η διαφημιση για την ραγδαια πτωση του τουρισμου, αλλα σε καμια περιπτωση δεν τον βοηθαει..
κριμα και για τα κονδυλια που πάνε χαμενα και που δεν ειναι και λίγα...

mADman είπε...

Έτσι έτσι... Είσαι για κανα ταξιδάκι Τουρκία; Εμένα τουλάχιστον με έχει πείσει ...

Provato είπε...

χριστέ μου!!! έτρωγα, κακούργε!