Όταν η διαφήμιση συναντά το χιούμορ και την τέχνη, το μέσο ξεπερνάει το μήνυμα και γίνεται ...m-AD-ness!!! Απολαύστε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες διαφημίσεις από την Ελλάδα και από όλο τον κόσμο!!!
Absolut pops!
Έχουν
περάσει πολλά χρόνια από την εποχή που η “AbsolutVodka”
πρωτοντύθηκε στα pop και μάλιστα από τον νονό της popartAndyWarhol.
Στο πλαίσιο του never-ending
αφιερώματος του m-AD-nessblogστην
απόλυτη βότκα, επιχειρείται με αυτό το post ένα ταξίδι στις popartεμφανίσεις
του αγαπημένου μας ποτού από την 1η
εμφάνιση στον πίνακα του Warholbackinthe
‘80s μέχρι τις σύγχρονες συλλεκτικές συσκευασίες (φετίχ) … και
μάλιστα αυτές που έχουν κυκλοφορήσει αποκλειστικά στην Ελλάδα (άντε και σε 1-2
ακόμα χώρες)!
Κατεβάστε
το 1ο σφηνάκι και πάμε ένα γρήγορο flashbackin“absolute”
time…
Έτος 1985
Το kitschμεσουρανεί σε όλη την υφήλιο, οι τέχνες βρίσκονται σε
οργασμό ποικιλίας δομών και χρωμάτων και η πρωταγωνίστριά μας κάνει τα πρώτα
της δειλά βήματα στο χώρο του σύγχρονου marketingasweknowit, καθώς και στο χώρο της τέχνης.
Έχοντας ήδη από το 1981 στο ενεργητικό της τη βασική της
αρχική καμπάνια με το μπουκάλι - σήμα κατατεθέν να πρωταγωνιστεί και ενίοτε να
μεταμορφώνεται και κατόπιν προτροπής του ίδιου του Warhol
που είχε δηλώσει γοητευμένος από την καλλιτεχνία της συσκευασίας και του ποτού
(το οποίο συνήθιζε αντί να πίνει να το «φοράει» σαν άρωμα…), ο MichelRoux(CEOτης εταιρίας παραγωγής της Absolut) του αναθέτει να
ζωγραφίσει ένα σχετικό πίνακα, χωρίς φυσικά να έχει στο μυαλό του τον κακό χαμό
που θα ακολουθήσει και το trend που θα δημιουργηθεί και θα χαράξει
το μελλοντικό δρόμο της καμπάνιας του brand.
Το έργο
του Warhol, αν και αρχικά ξενίζει λόγω του μαύρου backgroundστο μπουκάλι που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την pure
& clearμέχρι τότε εικόνα του μπουκαλιού, προσαρμόζεται
αμέσως σε καταχώριση για επιλεγμένα περιοδικά τέχνης και γίνεται talkofthetown.
Η ιστορία της
επόμενης μέρας λέει πως ο Warholζήτησε να
φτιάξει μια πλήρη σειρά έργων στο μοτίβο του “AbsolutWarhol”.
Ο Roux,
ωστόσο, αφ’ ενός προτρεπόμενος από το ένστικτό του και αφ’ ετέρου (πιθανότατα) θέλοντας
να αποφύγει τις τσουχτερές αμοιβές του Warhol (τις οποίες
χρησιμοποίησε πολύ έξυπνα στη συνέχεια ως «ταβάνι»), του ζήτησε αντ’ αυτού να
προτείνει κάποιους άλλους καλλιτέχνες για τη συνέχεια του εγχειρήματος,
λειτουργώντας περισσότερο σαν ανιχνευτής ταλέντων για την “Absolut”.
O Keith
Haring και ο Kenny Scharf ήταν οι αμέσως επόμενοι που παρέλαβαν τη σκυτάλη και
δημιούργησαν για την “Absolut" δύο νέα pop art έργα, συμπληρώνοντας έτσι την αρχική (ιερή) τριάδα των "Absolut artists".
Στο ίδιο στυλ ακολούθησαν ο Romero Britto, ο George Rodrigue, ο Oscar Mariné Brandi και στη
συνέχεια εκατοντάδες άλλοι καλλιτέχνες από όλους τους καλλιτεχνικούς χώρους,
τάσεις και ρεύματα - από τη ζωγραφική, το σκίτσο, τη γλυπτική και τη φωτογραφία
μέχρι τα πλέον σύγχρονα είδη εικαστικής δημιουργίας, τη μόδα και την ψηφιακή
τέχνη.
Με
αυτό τον τρόπο, η “Absolut” εμπλουτίζει συνεχώς το saga της διαφημιστικής της
καμπάνιας και τη συλλογή τέχνης της και παράλληλα δίνει απλόχερα την ευκαιρία
σε νέους καλλιτέχνες να προβάλουν τη δουλειά τους.
2ο σφηνάκι καθώς προσγειωνόμαστε
πίσω στα ‘00s
Κατά τη διάρκεια των ‘90s και των ‘00s οι μεταμορφώσεις της Absolutμέσω της
διαφημιστικής της εκστρατείας έχουν υπάρξει άπειρες και οι δημιουργικές ομάδες
που έχουν κατά καιρούς ασχοληθεί με το brandέχουν κυριολεκτικά «ζωγραφίσει»,
βάζοντας τα γυαλιά στην επικοινωνία σχεδόν ολόκληρου του κλάδου των
οινοπνευματωδών ποτών.
Η πιο πρόσφατη δημιουργική έκφραση του brand που βλέπουμε τα τελευταία χρόνια,
θέλει τη συσκευασία να αναλαμβάνει κατά στιγμές τον ίδιο το ρόλο της προβολής, “κανιβαλίζοντας”
κατά τι τα 4Psτου Kotler, χωρίς
όμως ποτέ να τα καταστρατηγήσει εντελώς. Ας πούμε ότι απλά σαν brandτου αρέσει
να «παίζει» με τους κανόνες με έξυπνα twists.
Χρησιμοποιώντας τη συσκευασία της λοιπόν
σαν επικοινωνιακό “όχημα” – καμβά και μένοντας πιστή στο θεσμό της κυκλοφορίας
επετειακών – συλλεκτικών μπουκαλιών που το ένα ξεπερνάει σε πρωτοτυπία,
έμπνευση και χάρη το άλλο, η διάσημη βότκα έχει κυκλοφορήσει από το 2002 και
μετά στην Ελλάδα μία miniσειρά από δαύτα που φλερτάρουν με την popart, αποτιμώντας φόρο τιμής στο διάσημο
πίνακα του θείου Andy και των
λοιπών αντίστοιχων καλλιτεχνών.
3ο σφηνάκι και πάμε να δούμε τις
popartσυσκευασίες της
“Absolut” throughtime…
2002 – AbsolutBritto
Ο βραζιλιανο-αμερικάνος καλλιτέχνης RomeroBrittoανήκει
στους καλλιτέχνες που επιλέχτηκαν στη μετά Warhol – Haring– Scharfεποχή της
“Absolut” για να την αποδώσουν μέσα από τα δικά τους μάτια, βάσει
της καλλιτεχνικής τους ιδιότητας και προσωπικής ιδιοσυγκρασίας
«Για μένα η τέχνη αντανακλά τη γιορτή των
απλών και όμορφων στιγμών της ζωής» είχε δηλώσει ο καλλιτέχνης που έγινε
γνωστός για την έντονη αναπαράσταση της ζωής ως γιορτής, θετικού πνεύματος και
ενθουσιασμού, κάτι το οποίο είναι έκδηλο σε όλο το φάσμα του έργου του από την “Absolut”
και τη “Disney” μέχρι γκλα-μουράτες θήκες για i-phone
και τον … τυφώνα Κατρίνα (τι λες τώρα!)
Τα
κύρια αναγνωρίσιμα στοιχεία του, όπως τα κυβιστικά σχέδια, οι επιρροές από την
τέχνη του graffiti και τα έντονα χρώματα της popart είναι εμφανή στον πίνακα “Goodlife” που φιλοτέχνησε το 1989 για την “Absolut”
και ο οποίος μετατράπηκε στη συνέχεια στην “AbsolutBritto”
καταχώριση που αποτελεί μία από τις πιο πρωτότυπες και αισιόδοξες του είδους
της.
Το 2002, τιμώντας τον καλλιτέχνη, η “Absolut”
του ανέθεσε το σχεδιασμό ενός εικαστικού που θα έντυνε (για πρώτη νομίζω φορά
τουλάχιστον στην Ελλάδα) το διάσημο μπουκάλι της. Το “AbsolutBritto” με την μεγάλη κόκκινη popκαρδιά
σε μαύρο φόντο κυκλοφόρησε για περιορισμένο χρονικό διάστημα, ενθουσιάζοντας το
κοινό και δημιουργώντας έκτοτε τη γλυκιά συνήθεια της συλλογής των συλλεκτικών
μπουκαλιών που κυκλοφορούν 1-2 φορές κάθε χρόνο.
2008 – AbsolutGreensaverαπό
τον δικό μας Κωνσταντίνο Β (!)
Τον Κωνσταντίνο Β. τον γνωρίζουμε από το μουσικό του έργο ως ιδρυτικό μέλος των SteroNova, καθώς και από την soloμουσική του
πορεία. Αυτό που δεν ήταν ευρέως γνωστό (τουλάχιστον μέχρι το 2008) ήταν η
ενασχόλησή του με τα εικαστικά, η οποία είχε ξεκινήσει αρκετά χρόνια πριν τη μουσική
του διαδρομή (είχε άλλωστε σπουδάσει ζωγραφική, ιστορία της τέχνης και γραφικές
τέχνες και είχε εργαστεί ως γραφίστας και δημοσιογράφος σε διάφορα περιοδικά).
Το 2008 η καλλιτεχνική πορεία και οι
οικολογικές του ανησυχίες διασταυρώνονται με την “Absolut” στο πλαίσιο της “Inanabsolutworld” καμπάνιας για τη δημιουργία του “Greensaver” μπουκαλιού. Για την προώθηση
του μηνύματος “inanabsoluteworldeveryoneisagreensaver”, oK.B. σχεδίασε ένα άκρως οικολογικό εικαστικό με ζωηρά μοτίβα και
χρώματα που μας παρακινεί να κάνουμε την προστασία του περιβάλλοντος προσωπική
μας υπόθεση και ευθύνη.
Η προώθηση της συσκευασίας και κυρίως του
οικολογικού της μηνύματος περιελάμβανε κιόσκια σε περιοχές της Αθήνας και της
Θεσσαλονίκης, απ’ όπου μοιράζονταν πληροφοριακό υλικό σχετικά με την προστασία
του περιβάλλοντος καθώς και “Absolut” δώρα από ανακυκλωμένα υλικά.
Lastbutnotleast,
η συγκεκριμένη ενέργεια ενίσχυσε οικονομικά το «Ελληνικό Κέντρο Περίθαλψης
Άγριων Ζώων της Αίγινας», προσφέροντας ένα συμβολικό ποσό στον οργανισμό από
την πώληση της κάθε συσκευασίας.
2010 - Absolut Art of sharing
Από την Ελλάδα και το “AbsolutGreensaver” του Κ.Β. πεταγόμαστε στο
Τόκιο και στη Νέα Υόρκη, όπου συναντάμε
το καλοκαίρι του 2010 το «AbsolutArtofsharing”. Αυτή τη φορά η popδιάθεση και
αισθητική της “Absolut” δεν
αποτυπώνονται στο μπουκάλι αυτό καθαυτό, αλλά σε 4 superduperκανάτες-έκπληξη
(οι οποίες περιλαμβάνουν και το μπουκάλι).
Με ενδιαφέρουσες μίξεις της κλασικής pop art και του σύγχρονου street
urban design του Stephen Powers από τη Ν.Υ. και της Chiho Aoshima από το Τόκιο,
η γκάμα των absolut specials εμπλουτίζεται με 4 πρωτότυπες κανάτες για
χορταστικά παρεΐστικα cocktails
Absolut Frank - A Vision from
Stephen Powers
Absolut Lotus Revelry - A Vision
from Chiho Aoshima
Absolut Holiday - A Vision from
Chiho Aoshima
Absolut Hank - A Vision from Stephen
Powers
Το launchingτων pitchersέγινε στην Ελλάδα, στην Αγγλία,
στις Η.Π.Α. και στη Νέα Ζηλανδία και συνοδεύτηκε με ισάριθμες συνταγές
καλοκαιρινών cocktails (“AbsolutBlockParty”, “AbsolutSymbiosis”, “AbsolutWelcome” και «AbsolutInvite”), τις οποίες μπορείτε να δείτε εδώ.
2012 -
AbsolutSvea
Και φτάνουμε εντέλει στο σήμερα για να
καλωσορίσουμε την “Absolut Svea”, την πρώτη συλλεκτική φιάλη που είναι αφιερωμένη
στη χώρα προέλευσης της “Absolut Vodka”, τη Σουηδία
Συνεργαζόμενη με τον διάσημο Σουηδό
καλλιτέχνη Fredrik Söderberg, η “Absolut” μας παρουσιάζει ένα μπουκάλι - πολιτισμικό χάρτη,
ταξιδεύοντάς μας στις ρίζες, τις αξίες και την κληρονομιά της Svea (η Σουηδία στο χαϊδευτικό της).
Ο Söderberg άφησε για λίγο κατά μέρος τα
συνήθη μοτίβα του (πνευματικά
σύμβολα με καταβολές στη μαγεία, την αστρολογία, τη θρησκεία, το διαλογισμό,
τις μυστικιστικές παραδόσεις κλπ.) και δημιούργησε ένα διπλό σχέδιο που
αγκαλιάζει τις 2 πλευρές της νέας συλλεκτικής φιάλης, προσπαθώντας να
απεικονίσει τις έντονες εναλλαγές του καιρού που χαρακτηρίζουν και επηρεάζουν
τη χώρα του, τη μεγάλη ημέρα και την απόλυτη νύχτα.
Παρακολουθώντας το εικαστικό του
μπουκαλιού, το μάτι μας ταξιδεύει από το θερινό στο χειμερινό ηλιοστάσιο, από τη φωτεινή και πολύχρωμη
άνοιξη στο σκοτεινό και μυστηριώδη χειμώνα. Την όλη ιστορία συνοδεύει και η
παραδοσιακή μορφή ενός σκανδιναβικού ερπετού Midgård για να δέσει το σύνολο.
Οι εκπλήξεις όμως και οι αναφορές στη
Σουηδία δε σταματούν στη συσκευασία αλλά επεκτείνονται και στο ίδιο το
περιεχόμενο, καθώς για χάρη της “AbsolutSvea”, η γνώριμη, καθαρή και ανάλαφρη γεύση της
“Absolut” εμπλουτίστηκε με έναν ισορροπημένο συνδυασμό μήλου και τζίντζερ,
συστατικά άμεσα συνδεδεμένα με την κουλτούρα της Σουηδίας.
Το μήλο είναι ένα από τα παλιότερα φρούτα και πολύ κοινό στην
καθημερινότητα των Σουηδών, γλυκά συνδεδεμένο με το τέλος του Σουηδικού
καλοκαιριού, ενώ το πικάντικο τζίντζερ χρησιμοποιείται συχνά σε γλυκίσματα και
φέρνει στο νου τους πιο σκοτεινούς μήνες γύρω από τα Χριστούγεννα.
Τέλος, για να ρέει άφθονη η απόλαυση στο ποτήρι μας, η “AbsolutSvea” δεν έχει
βαλβίδα ροής στο στόμιό της (η διαφορά είναι προφανώς στις λεπτομέρειες!).
Αν και σκέτη πίνεται μονορούφι, μπορείτε να δοκιμάσετε και τη συνταγή “AbsolutSummer” που
κυκλοφόρησε πακέτο με τη συσκευασία.
Η “AbsolutSvea” κυκλοφορεί αυτή την εποχή αποκλειστικά στη Σουηδία και στην
Ελλάδα, οπότε εβίβα στην Αλεξάνδρα Πασχαλίδου και σε όλους εσάς που θα την
προλάβετε!!!
Μέχρι το επόμενο post ... so long everybody και καλά μπάνια!!!
Ζούπερ αφιέρωμα! Γουάου οι φωτό και πολύ επεξηγηματικά τα σχόλιά σου! Γουέλ νταν, λέμε!!!Προσωπική αδυναμία το Absolut Rodrigue! Είναι τρομερή η δουλειά που έχει γίνει από τους marketers της εταιρίας πάντως!
4 σχόλια:
Ζούπερ αφιέρωμα! Γουάου οι φωτό και πολύ επεξηγηματικά τα σχόλιά σου! Γουέλ νταν, λέμε!!!Προσωπική αδυναμία το Absolut Rodrigue! Είναι τρομερή η δουλειά που έχει γίνει από τους marketers της εταιρίας πάντως!
Thanks Pingu, χαίρομαι που σου άρεσε. Αν εντοπίσω τον μπλε σκυλάκο σε τίποτις αφίσα θα σου την κάνω δωράκι!!!
καλά θα μπορούσες άνετα να δουλευεις στο μάρκετινγκ της Absolut !!! αλήθεια, το έχεις σκεφτεί ?
φοβερό πόστ και πραγματικά πολύ πλούσιο σε εικόνες και περιεχόμενο !
thanks!
Thanks LiDa! θα τσεκάρω αν προσλαμβάνουν και θα σε χρησιμοποιήσω σαν reference :-)
Δημοσίευση σχολίου