Dumb ways to die

Επιστρατεύοντας γερές δόσεις μαύρου χιούμορ και ζωηρές πινελιές παιδικής ανεμελιάς μέσω πρωτότυπου cartoon animation και catchy τραγουδιού, η καμπάνια "Dumb ways to die" απέσπασε διθύραμβους και πληθώρα διεθνών βραβείων και αποτελεί αναμφισβήτητα μια από τις πλέον επιτυχημένες viral διαφημίσεις της δεκαετίας!


Δημιουργία του 2012 απο την McCann Μελβούρνης για λογαριασμό του δικτύου σιδηροδρόμων "Metro", η καμπάνια αποσκοπούσε στην ευαισθητοποίηση του επιβατικού (και όχι μόνο) κοινού σε θεματα ασφάλειας απο ατυχήματα που συνδέονται με τη χρήση του συγκεκριμένου μέσου με έναν ιδιαίτερα πρωτότυπο και ευφάνταστο τρόπο.

Αντί για τα τετριμμένα και βαρετά μηνύματα ασφαλείας, που συνηθίζεται να χρησιμοποιούνται στα μέσα δημόσιας συγκοινωνίας, η McCann χρησιμοποίησε τον αιφνιδιασμό, την απλοϊκότητα και τη φαντασία για να μας πείσει ότι υπάρχουν ... πολλλλλλοί περισσότεροι και απείρως πιο "χαζοί" τρόποι να αποδημήσουμε εις Κύριον απο το να το "επιτύχουμε" με ένα τελείως χαζό ατύχημα στο τρένο.


Να βάλεις φωτιά στα μαλλιά σου ... να βγάλεις το κράνος σου όσο είσαι στο διάστημα ... να κρυφτείς μέσα στο πλυντήριο ... να ραβδίσεις μια αρκούδα ... να πουλήσεις τα νεφρά σου στο διαδίκτυο ... να καταπιείς ένα σωληνάριο logo στιγμής ... και άλλα πολλά ευτράπελα είναι μόνο μερικοί απο τους αναφερόμενους τρόπους για να πάει κανείς ντουγρού και ολοζούπητος στα θυμαράκια. 

Που μπορεί μεν να είναι χαζοί, αλλά δεν ειναι τόοοοσο χαζοί όσο το να πέσεις κατά λάθος στις γραμμές γιατί σε έχουν χαζέψει οι μουσικές απο τις ψείρες στα αυτιά σου, να προσπαθήσεις να πιάσεις κάτι που σου έπεσε ή απλά να κάνεις τη "μαγκιά" να αψηφίσεις τις μπάρες ασφαλείας και να περάσεις τις γραμμές με το αμάξι ενώ πλησιάζει ο συρμός.

Δείτε το video για να έχετε μια πιο σαφή και συγκεκριμένη εικόνα ...
Εδώ και τα lyrics για βοήθεια ...


Η καμπάνια αφού συγκέντρωσε περισσοτερα απο 50 εκατομμύρια youtube views to Νοέμβριο του 2012 που λανσαρίστηκε, συμπληρώθηκε με outdoor, ραδιοφωνικά spots και καταχωρήσεις στο μετρό, στις εφημερίδες και στο διαδίκτυο και κέρδισε τις εντυπώσεις, συνεισφέροντας στη δραστική μείωση των καταγεγραμμένων ατυχημένων στους χώρους του μετρό.

Ωστόσο, αυτό που απογείωσε την καμπανια και την έκανε ευρέως γνωστή και αφορμή για τα ρεκόρ βραβεύσεων δεν ήταν άλλο απο το game application που κυκλοφόρησε το 2013 (και με sequel το 2014) για τις iOS και Android κινητές συσκευές.



Χρησιμοποιώντας το ίδιο τραγουδάκι, το ίδιο παδικό look and feel και τους ίδιους χαρακτήρες, το παιχνίδι βασίστηκε πλήρως στο σενάριο του video και έχτισε σχετικές πίστες, τις οποίες ο παίκτης καλείται να περάσει προκειμένου να σώσει τους "άτακτους" πρωταγωνιστές.

Το στοιχείο πάντως εκείνο που προκαλεί θαυμασμό και δέος είναι το πως οι σχεδιαστές του application αξιοποίησαν στο έπακρο τις interactive δυνατότητες των mobile συσκευών σε συνδυασμό με τα σενάρια των επιπέδων των παιχνιδιών (πχ. tilt της οθόνης για να ισορροπήσει ο χαρακτήρας και να μην πέσει, tap και sweep στην οθόνη για να τρέξει ο χαρακτήρας προς την σωτηρία του ή για να καθαρίσει η οθόνη απο λεκέδες, μέχρι και φύσημα στο μικρόφωνο για να δωθεί δύναμη στον κινητήρα του αεροπλάνου για να σωθεί ο πιλότοτος. Τρελά respect όμως.


Κατεβάστε το παιχνίδι στο κινητό ή στο tablet σας και θα με θυμηθείτε. 

Προσοχή: Το παιχνίδι είναι αρκετά εθιστικό και ιντριγκαδόρικο, δεδομένου ότι όσο περνάτε τις πίστες, ο χρόνος ανά πίστα λιγοστεύει και οι ρυθμοί ανεβαίνουν γρήγορα!


Πολλά πολλά μπράβο σε όλους τους συντελεστές. Μακάρι να βλέπουμε πιο συχνά τόσο ωραίες δουλειές (και με λιγότερο σοβαρές αφορμές)!


1 σχόλιο:

Πιγκουίνος είπε...

Ως σίριαλ κίλερ τέτοιων πλασμάτων, έχω να δηλώσω πως λατρεύω να τα ξεπαστρεύω!
Απόλυτα εθιστικό το παιχνίδι, δεν το ήξερα ότι είναι δημιούργημα του δικτύου σιδηροδρόμων "Metro".
Το φύσημα στο μικρόφωνο είναι πέραν του ευφάνταστου!! :)