Το 2008 αποτέλεσε μια χρονιά ορόσημο για το διάσημο ουίσκι "Johnnie Walker". Το σύμβολό του "Ο Περιπατητής" ("The Striding Man"), ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα εταιρικά σύμβολα στον κόσμο, συμπλήρωσε 100 ολόκληρα χρόνια ζωής (1908 - 2008)!!! Wow!!! Να μας ζήσει!!!
Το χαρμόσυνο γεγονός εορτάστηκε δεόντος! Μεταξύ άλλων γυρίστηκε το επετειακό spot "Keep walking: 100 years Striding Man" και κυκλοφόρησε συλλεκτική αριθμημένη σειρά 5 φιαλών "Johnnie Walker Blue Label Striding Man Edition" σε περιορισμένο αριθμό (100 set παγκοσμίως μόνο) με τη φιγούρα του Περιπατητή στις 5 διαδοχικές εκδοχές του από το 1908 έως το 1999, φιλοτεχνημένη μάλιστα από glassworker artists!
"Keep walking: 100 years Striding Man"
"Johnnie Walker Blue Label Striding Man Edition"
Ωστόσο, υπάρχει μία ακόμα χρονιά-ορόσημο για το "Johnnie Walker" brand και τον Περιπατητή, ίσως και πιο σημαντική από το 2008... ... ... ...
Μιλάμε για το σωτήριο έτος 1999, το οποίο βρίσκει το αγαπημένο ουίσκι εκατομμυρίων ανθρώπων σε όλη την υφήλιο αφενός να "δοκιμάζει" και να "διασκεδάζει" τη ζωή (καμπάνιες "Taste life" και "Enjoy life" αντίστοιχα) και αφετέρου να προετοιμάζεται για την έλευση της νέας χιλιετίας (καμπάνια "Millenium").
"Taste life"
"Enjoy life"
"Millennium"
"Millennium"
Είναι όμως και η χρονιά που οι brand managers και strategy thinkers του "Johnnie Walker" σκέφτονται σοβαρά το επικοινωνιακό δυναμικό και το potential της μάρκας και παίρνουν δύο ρηξικέλευθες (σοφές) αποφάσεις: 1. Αλλαγή brand icon και 2. Αλλαγή slogan!
Όχι! Ο Περιπατητής δεν αντικαταστάθηκε. Πως θα μπορούσε άλλωστε με τόσο δυνατό brand awareness; Σηματοδότησε όμως με τον τρόπο του την επερχόμενη αλλαγή. Νέα χιλιετία = Όλος ο κόσμος στο μεταίχμιο! Τι θα σημάνει το 2000; Την απόλυτη καταστροφή (Δευτέρα παρουσία; Millennium virus κλπ...); Ή μήπως την απαρχή μίας νέας εποχής;
Ο Περιπατητής, αποφασίζει για εμάς και μας δείχνει το δρόμο! Αλλάζει φορά στο περπάτημά του (από αριστερά προς τα δεξιά), γίνεται πραγματικό icon χάνοντας τα ιδιαίτερα ανθρώπινα χαρακτηριστικά του και υιοθετεί το slogan "Keep walking" (στη θέση της πλαγιαστής ετικέτας), το οποίο αποτελεί έκτοτε το brand essence του "Johnnie Walker" και τη ναυαρχίδα όλων των καμπανιών του.
"Striding Man evolution"
Keep walking λοιπόν. Στο δρόμο της νέας εποχής. Προς την εξέλιξη. Προς την πρόοδο. Προς την ανάπτυξη. Προς την αναζήτηση. Προς την εξερεύνηση. Προς την επίτευξη στόχων. Προς την προσωπική ευημερία. Προς την κατάκτηση της πραγματικής ευτυχίας...
"Keep walking: 31 Δεκεμβρίου..."
"Keep walking: 31 Δεκεμβρίου..."
Δεν ξέρω αν έχει υπάρξει ή αν θα υπάρξει άλλη τόσο επιτυχημένη καμπάνια που να εμπνέει τόσο πολύ το ανθρώπινο πνεύμα και τις δυνατότητές που κρύβει ο καθένας μας μέσα του. Σίγουρα όμως οι καμπάνιες του "Johnnie Walker" της δεκαετίας 2000 - 2010 θα μείνουν ανεξίτηλες στις σελίδες της παγκόσμιας διαφημιστικής ιστορίας ...
... συνεχίζεται ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου